Zastanowiło mnie ostatnio jak bardzo nie docenianą formą tworzenia pozytywnego wizerunku firmy są zdjęcia dokumentujące imprezy targowe. Często takie zdjęcia wykonywane są na zlecenie miejsc które taki event organizują- jest to naturalne, że takie miejsca w dobie dużej konkurencji sal, hoteli, hal wystawienniczych muszą konkurować między sobą i jak najlepiej pokazywać się, że to właśnie u nich można zorganizować targi na wysokim poziomie. Pytanie czemu organizatorzy targów rzadko decydują się na zdjęcia? Koszty? Raczej nie, bo koszt wynajęcia fotografa jest znikomy w porównaniu z innymi kosztami towarzyszącymi takim imprezom. Wydaje mi się, że jest to zbagatelizowanie znaczenia jaką takie zdjęcia będą miały przy organizacji przyszłych targów. Bo wystarczy spojrzeć na znaczące imprezy targowe w Europie, gdzie każdy z organizatorów targów skrupulatnie gromadzi materiał zdjęciowy, filmowy, przeprowadza wywiady, zbiera opinie i referencje od odwiedzających. Wszystko dla przyszłej promocji. Dba aby każda impreza była jak najlepiej udokumentowana Może związane jest to z innym rynkiem, na którym konkurencja wśród samych organizatorów targów jest bardzo duża albo wynika to z samej świadomości. Dobrze byłoby pamiętać, że dokumentacje fotograficzną i filmową zbiera się latami.
Myślę, że każda firma docenia profesjonalne zdjęcia, wtedy gdy ich jej brakuje i gdy konkurencja jest już o krok przed nimi.
Profesjonalne Targi Branżowe PGD. Sala Folwark Zalesie.