Dobrze dobrane kanały dystrybucji i odpowiednie treści mogą stworzyć unikalną strategię marketingową która pozwoli nawiązać swoisty dialog z klientami i zaspokoić ich potrzeby.
Najważniejsza jest twoja strona internetowa która jest wizytówką firmy. To tutaj powinien ostatecznie trafiać klient z innych kanałów. Na stronie firmowej powinny znajdować się odpowiednie strony ofertowe tzw. Landing Pages i formularze z konkretnymi ofertami produktów czy usług do których będą kierowały udostępniane przez Ciebie treści(content).
Strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek a także pod kątem urządzeń mobilnych które teraz generują znacznie większy ruch niż inne urządzenia. Aby kontrolować efekty które wprowadzone narzędzia do monitorowania ruchu i zachowania użytkowników na stronie.
Gdzie publikować content oprócz strony firmowej ?
- YouTube
- Tumblr
- Snapchat
Oprócz mediów społecznościowych publikuj swoje treści na innych stronach: wykorzystaj możliwość publikacji na blogach zaprzyjaźnionych firm, wypowiadaj się na forach intetnetowych lub pomyśl o artykułach sponsorowanych.
Jakiego typu treści są najbardziej angażujące?
- “jak to zrobić?”
- “content curation” kolekcjonujące, organizujące i pokazujący treści z danego tematu
- “case study” analizy przypadku
- fotografie
- wykresy i grafiki
- pomocne aplikacje i narzędzia
- posty opiniotwórcze
- “white papers” raporty na wybrany temat
- Video Blogi
- filmy na Youtube
- ebooki
- email newsletters
- ilustracje graficzne
- recenzje
- konkursy i upominki
- często zadawane pytania
- sesje pytań i odpowiedzi
- webinar
- prezentacje
- cytaty
- quizy
- ankiety
- podcasty
- aktualności o firmie
- treści generowane przez samych użytkowników
- wskazówki
- infografiki
- wywiady
- listy
- mapy myśli
- memy
- gry on line
Wybierz taki rodzaj komunikacji i taki format treści który najbardziej odpowiada twoim potencjalnym klientom i w jak najlepszy sposób przedstawi ofertę Twojej firmy. Do tego dobierz odpowiednie kanały w których będziesz publikował, takie w których za pomocą swoich treści będziesz mógł zaangażować jak najwięcej użytkowników.