Content marketing w social media i zdjęcia reklamowe.
Obecnie żadna poważna firma nie może działać nie będąc obecna w internecie. Już nie wystarczy mieć strony internetowej ale trzeba także być obecnym w mediach społecznościowych a co ważniejsze być ich aktywnym użytkownikiem.
Wiele osób korzysta z internetu używając komórki czy tabletu i nie ważne czy korzystają z Facebooka- lajkując posty, instagramując, twitując czy pinując- social media to jeden z najlepszych kanałów marketingowych, wygląda na to, że z czasem będą zmieniały się tylko platformy społecznościowe- angażującekolejnych użytkowników. Marketing w najbliższym czasie będzie sprowadzał się do tworzenia odpowiednich treści które przykują uwagę użytkowników. Forma przekazania treści marketingowej jest bardzo ważna ponieważ użytkownicy internetu potrafią w ułamku sekundy ocenić czy dane informacje są dla nich istotne.
Odpowiednio dobrana treść (content) pozwoli odnieść sukces każdej firmie.
Kanały dystrybucji treści (gdzie publikować swój content tak aby dotarły do jak największej liczby osób)
- firmowa strona internetowa
- email marketing
- działania Public Relation
- social media
- firmowy blog
- kampanie reklamowe on line
- strony partnerów firmowych
- reklama off line
Dużą rolę w marketingu treści odgrywają różnorodne portale społecznościowe pozwalające dokładniej dobierać grupę docelową działań marketingowych. Dane z 2012 i 2013 roku mówią o 35 % wzroście zainteresowania Content Marketingiem oraz 25% wzroście zainteresowania Social Media wśród marketingowców, teraz sytuacja zmienia się jeszcze dynamiczniej.
Co możesz wykorzystać tworząc content
- zdjęcia
- filmy video
- odpowiednią czcionkę, grafiki, symbole, kolory, infografiki, prezentacje
- prawie 70% publikowanych postów zawiera jedno lub więcej zdjęć
- ponad 50% internautów udostępniło posta zawierającego zdjęcia
- ponad 50% internautów opublikowało zrobione przez siebie zdjęcie
- o ponad 90% zwiększyła się oglądalność treści jeśli zawierały zbieżne z tematem zdjęcie
- 80% internautów potwierdza, że bardzo ważne są dla nich grafiki i zdjęcia w portalach społecznościowych
- treści wizualne są przetwarzane przez ludzki mózg o wiele szybciej niż tekst
Wizualny marketing treści daje po prostu lepsze zangażowanie odbiorców które przekłada się na zyski dla firmy
Dzieje się tak dlatego, że 65% ludzi zapamietuje lepiej to co widzi niż to co czyta, 90% informacji które dociera do mózgu to obrazy.nformacji które dociera do mózgu to obrazy.