[/fusion_text][fusion_text]Dobre zdjęcie biznesowe to część wizerunku, dzięki któremu tysiące profesjonalistów codziennie zdobywają nową lepszą pracę. Podpisują więcej opłacalnych kontraktów i zdobywają uznanie w branży!
Zdjęcie biznesowe – dlaczego warto je mieć?
Zdjęcie biznesowe są często niedocenianym elementem komunikacji marketingowej i PR’owej. Fotografia to najmocniej zapadający w pamięć element wizerunku firmy.
Wystarczy rozejrzeć się po internecie i prasie aby zauważyć, że osoby reprezentujące duże firmy, liderzy rynku, korzystają i upubliczniają na stronach internetowych, serwisach społecznościowych wyłącznie profesjonalnie wykonane zdjęcia i traktują je jako nieodłączny element marketingowy.
Fotografia biznesowa – postawy
Portret w fotografii biznesowej, podobnie jak w malarstwie, jest obrazem ukazującym wygląd zewnętrzny danej osoby.
Najlepsze zdjęcia biznesowe powinny przedstawiać charakter fotografowanej osoby i podkreślać pożądane na danych stanowiskach cechy.
Do tego celu wykorzystuje się mowę ciała: odpowiednie ułożenie dłoni, mimiką twarzy, gesty, otwarta postawa ciała, którą na zdjęciach uzyskamy: podnosząc wysoko głowę, rozpinając marynarkę, rozluźniając koszulę.
Sesje biznesowe można wykonywać w miejscu pracy, wykorzystując np. biurko, stolik, okno, materiały reklamowe firmy.
Fotografia biznesowa – mówimy obrazem
Fotografia w biznesie jest jednym z kluczowych elementów dojrzałego budowania wizerunku firmy. W oparciu o reguły kompozycji i wiedzę o oddziaływaniu obrazu, pozwala kierować komunikat bezpośrednio do partnera biznesowego.
Bardzo ważne!
Jakość fotografii może być nieświadomą zachętą lub barierą w nawiązywaniu kontaktu biznesowego!
Zdjęcia biznesowe nie muszą być prostym ujęciem samej twarzy na białym tle. Przeglądając czasopisma specjalistyczne możemy zaobserwować odważne ujęcia, na których widać całą postać stojąca na dachach i przy wielkich budowlach.
Typy portretów, które wykorzystuje się w fotografi biznesowej, to : portret do ramion, od pasa w górę, trzy-czwarte oraz całej postaci.
[/fusion_text][fusion_text]Gdzie można wykorzystać zdjęcia z sesji biznesowej?
Zdjęcia z sesji biznesowej wykorzystuje się w reklamie firmy, w działach marketingu i public relations.
Przykłady wykorzystania fotografii biznesowej w firmie:
- materiały na strony internetowe,
- foldery oraz katalogi drukowane,
- materiały prasowe oraz w PR,
- raporty roczne,
- kalendarze,
- przestrzenie biurowe firmy.
LinkedIn i GoldenLine
LinkedIn i GoldenLine to portale społecznościowe, specjalizujące się w kontaktach zawodowo – biznesowych. Nieodłącznym elementem portali społecznościowych jest zdjęcie profilowe, które wyświetlane jest wraz z każdym profilem.
Błędem jest nieposiadanie zdjęcia ale jeszcze większym błędem jest posiadanie nieodpowiedniego zdjęcia!
Polecam:
Pani Justyna Kwiecień z Socjomania.pl w swoim artykule pt.”Jak powinien wyglądać twój profil na LinkedIn – krótki tutorial krok po kroku” przedstawia skuteczną metodę uzupełniania profilu LinkedIn. Według autorki jednym z najważniejszych elementów profilu społecznościowego jest właśnie zdjęcie, które w przypadku LinkedIn i GoldenLine ma zachęcić do nawiązania z Nami kontaktu biznesowego i służy jako narzędzie marketingowe.[/fusion_text]