Jakiś czas temu miałem przyjemność wykonać sesję reklamową dla zespołu muzycznego Ensemble. Jest to wycinek większej sesji i kilka ciekawych ujęć. Zdjęcia zorganizowaliśmy we wnętrzach gdzie przygotowaliśmy scęne ze światłami.
Światła zespołu wraz z instrumentami stanowią świetne tło do zdjęć. Oświetlenie stanowiły ledy zawieszone na rampie. Dodatkowo jako kontrę wykorzystane zostały dwie “glowy” dające silną, dość mocno skupiona wiązkę światła. Takie światło w kontrze świetnie obryaowuje sylwetkę dając bardzo ciekawe krawędzie. Jak główne światło używałem na przemienia światła blyskowego i ciągłego. Bardzo dobrze spisali się wąskie strip-boxy 20×90 z gridami ustawione po bokach, dość blisko modela, moc lamp ustawiona na ok. 100-150ws. Trzeba pamiętać że grid, podwójny dyfuzor oraz małe Softboxy dość mocno tłumią światło. Zaletą takiego światła jest jego mocna kierunkowość przy zachowaniu przyjemnej miękkości światła. Od strony aparatu używałem lampy Led. W czasie sesji świetnie spisywał się sam Led najlepiej doczepić go do monopoda aby można było świecie nim z dowolnego miejsca. Przewaga światła ciągłego nad błyskowej jest możliwość wizualnej kontroli oświetlenia fotografowanej sceny. Każda zmiana mocy jest obrazu widoczna. Zaletą jest także łatwość dopasowania mocy i rozkładu światła na modelu. Dużym minusem jest niestety brak akcesoriów do kontroli strumienia światła. Moja lampa dysponuje jedynie wrotami które można przymknąć aby uzyskać węższy strumień światła. Bardzo dobrze rozwiązane są lampy Led Yongnuo yn-300: posiadają w zestawie wrota, płynną regulację mocy oraz uchwyt z możliwością zamontowania na statywie, dodatkowo dostajemy trzy filtry: balansuje na 3200 kelwinow, balansuje do światła dziennego oraz neutralny rozpraszajacy.
W czasie sesji wykorzystałem także wytwornice dymu z wentylatorem. Dym puszczy był w krótkich seriach na światła w tle. Przy tego typu sesjach oprócz standardowych ogniskowych z przedziału 35-100mm mona wykorzystać ciut szersze spojrzenia-kilka zdjęć obiektywem 16-35 na ogniskowej 16mm może w bardzo fajny sposób urozmaicić materiał zdjęciowy. Także nietypowa perspektywa- zdjęcie z bardzo niska nadaje ciekawej dynamiki. Do zdjęć w przypadku tej sesji wykorzystałem na przemiennie Canona 24-70 f/2.8 oraz Canona 100mm macro f/2.8.
(Szczegóły techniczne i przebieg samej sesji wkrótce.)