Bardzo mi miło ponieważ zdjęcia z mojej sesji biznesowej wykonanej już jakiś czas temu dla firmy U2i z Krakowa trafiły na ich stronę firmową u2i.Com. Każda z osób miała wykonany porter biznesowy zrobiony Ipadem a następnie z tabletem pozowała do kolejnego już zdjęcia. Serdecznie Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za udaną sesje.
Szczegóły techniczne sesji dla fotografów:
Sesja została wykonana za pomocą studyjnych lamp błyskowych Bowens po lewej i po prawej z dwoma dużymi softboxami 90×120, za kontrę posłużyły dwie lampy systemowe Canon 580 EX II.
Aparat Canon 5d mark II+ obiektyw 24-70 @f8 1/160s ISO 200. Wyzwalacze Phottix Strato II.
Tak na marginesie czyli dodatek ode mnie:
Portret biznesowy lub jak kto woli korporacyjny może być dużym wyzwaniem, szczególnie jeśli musimy daną osobę lub grupę osób ująć w ich przestrzeni pracy. Bardzo często dużym wyzwaniem są duże przeszklone powierzchnie dające niepożądane refleksy i odbicia, okna którymi wpadać może niechciane światło czy reflektory sufitowe dające mocno skupione wiązki światła nierzadko są to źródła światła o różnej temperaturze barwowej. Dlatego w czasie przygotowania sesji, najlepiej jeśli jest to zrobione na etapie planowania sesji(wizyty w miejscu sesji kilka dni przed sesją) zastanowić się jakiego użyjemy tła, jakie będziemy ustawiali fotografowane osoby, które światło będzie pomocne a które będzie trzeba wyłączyć lub przesłonić. Należy zastanowić się jakiego sprzętu użyjemy a jakiego nie będziemy mogli użyć( często należy pamiętać o ograniczeniach np.wielkości biur, różny tryb pracy niektórych osób, itp.).
Kilku aspektów nie fotograficznych
czyli co jest ważne podczas takich zdjęć:
- stwórz odpowiedni klimat i więź z osobami które fotografujesz- pierwsza i najważniejsza rzecz to bądź pewny tego co robisz, twój profesjonalizm musi być widoczny na każdym kroku. Na początku przed sesją powinieneś spotkać się z klientem. Pokaż swoje dotychczasowe prace, porozmawiaj o zleceniu i najlepiej przy okazji tego spotkania oglądnij miejsce przyszłej sesji. Staraj się nawiązać z każdym klientem długoterminowe relacje.
- zadaj jak najwięcej pytań odnośnie efektów końcowych które klient chciałby uzyskać, a w szczególności spytaj się jakiego typu zdjęć klient oczekuje- może ma jakieś zdjęcia na których się wzoruje wtedy wystarczy poprosić o wglądówki,
- lokalizacja zdjęć- dowiedz się jak najwięcej o lokalizacji, o jej dostępności w ciągu dnia (nierzadko będziesz robił zdjęcia w sali konferencyjnej firmy i może ona być w niektórych godzinach zarezerwowana na jakieś spotkanie- o tym musisz pamiętać), sprawdź jak wygląda sprawa z oknami i wpływem słońca na lokalizacje, sprawdz ile masz miejsca (jak dużo potrzebujesz na to aby rozstawić sprzęt, “odejść” od tła, jakiej ogniskowej musisz użyć)
- rozpisz plan sesji- jeżeli fotografujesz większą grupę ludzi ułóż czasowy harmonogram zdjęć-zacznij od tych osób które mają mniej czasu i nie mogą czekać.
- podpisz umowę i zapisz ważne uzgodnienia z klientem,
W zależności od rodzaju sesji i warunków możesz wykonać sesję:
- przy świetle zastanym-najczęściej takie zdjęcia można robić w dobrze nasłonecznionym pomieszczeniu z dużą ilością przeszkleń
- przy świetle mieszanym- flashe+zastane+oświetlenie pomieszczeń
- przy oświetleniu wyłącznie studyjnym
Wszystkie te przypadki opisze następnym razem.