Stała współpraca z profesjonalnym fotografem i jej znaczenie dla spójnego wizerunku firmy
Nowoczesna koncepcja pracy profesjonalnego fotografa mija się z wyobrażeniami, które mieliśmy jeszcze kilka dziesiątek lat temu. Coraz rzadziej zdjęcia mają utrwalać istniejąca rzeczywistość, coraz częściej ich zadaniem jest ukazanie realiów w ściśle określonym świetle. Przekłamanie rzeczywistości? Nie. Raczej kreatywne do niej podejście. Nowoczesny, profesjonalny fotograf oprócz wiedzy specjalistycznej dotyczącej sprzętu i technik operowania światłem i obrazem musi być po trosze psychologiem, PR’owcem i handlowcem. Takie czasy. Wizerunek staje się potężną bronią a umiejętne posługiwanie się nim może kreować lub niszczyć. Jednak nie da się stworzyć wizerunku bez profesjonalnie wykonanych zdjęć i bez stałej współpracy z dobrym fotografem.
Rola profesjonalnie wykonanych zdjęć w budowaniu wizerunku firmy jest nie do przecenienia. Ma znaczenie kolosalne, czego najlepszym dowodem są spójne i rozpoznawalne kampanie reklamowe oparte o wizerunek, czyli zdjęcia! Najlepszym sposobem na zbudowanie spójnej koncepcji marketingu opartego na obrazie jest sytuacja, w której fotograf bierze czynny udział w opracowaniu jej koncepcji oraz realizacji na każdym jej etapie. Tylko takie założenie daje firmie i fotografowi pewność, że obie strony działają w sposób profesjonalny i realizują postawione sobie cele. Firma poważnie myśląca o spójnym i świadomie kształtowanym wizerunku, nie powinna pozwalać sobie na przypadkowo wykonane zdjęcia ukazujące jej pracowników, proces produkcji czy produkt w niedających się przewidzieć sytuacjach. Wszystkie zdjęcia, jakie są prezentowane na zewnątrz powinny być wykonane w oparciu o opracowywane na bieżąco koncepcje marketingowe.
Jak ważne są zdjęcia produktowe i spójność kampanii?
Zdjęcia biznesowe i korporacyjne
Zdjęcia firmowe powinny charakteryzować się jednolitym podejściem do ukazywanego produktu i marki, czymkolwiek jest nasz produkt. Jeśli sprzedajemy ekskluzywną biżuterię, zdjęcia powinny ukazywać jej piękno i prestiż, jaki wiąże się z jej posiadaniem. Jeśli zakładamy, że sprzedajemy rodzinny model samochodu, zdjęcia powinny skupiać się na ukazaniu takich walorów jak bezpieczeństwo, wygoda i funkcjonalność. Stała współpraca z naprawdę dobrym fotografem, która nie ogranicza się do jednej sesji, lecz jest kompleksową i długofalową obsługą firmy, pozwala na kreowanie spójnego i ściśle określonego wizerunku. Pozwala to na osiągnięcie efektów w postaci integralności zdjęć biznesowych z przyjętym, opracowanym założeniem, ale także z tendencją panującą w branży, w której działa dana firma lub organizacja. Na żadnym etapie promocji, nie wolno nam zapomnieć, że obraz ( w tym przypadku zdjęcia produktowe czy firmowe) jest sposobem komunikowania się z odbiorcami naszego produktu i w sposób istotny wpływa na to, w jaki sposób jesteśmy odbierani i oceniani.
Pozytywny wizerunek firmy to wartość, o którą warto zabiegać i dbać.
Zdjęcia biznesowe i korporacyjne
Wiele małych firm zapomina, że branding firmy czy marki to nie tylko kampanie reklamowe i sesje produktowe ale również wizerunek pracowników, szefów, filozofia podejścia do klienta itp. Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy nie może odbywać się w oderwaniu wielu elementów pozornie zwykłego życia, które wpływają na efekt końcowy, jakim jest produkt. Jednym z powszechnie wykorzystywanych do budowania wizerunku elementów jest fotografia biznesowa, portret korporacyjny, sesje wizerunkowe, ale także zdjęcia eventowe ze szkoleń, konferencji czy ukazujące poszczególne etapy produkcji. Firmy, które rozumieją, że dla kształtowania wizerunku, powinno się wykorzystywać w sposób świadomy, wszelkie dostępne narzędzie i możliwości z zakresu public relations rozumieją siłę profesjonalnie wykonanego zdjęcia. Problem w tym, że bez stałej czy długofalowej współpracy z dobrym fotografem nie da się tego zrobić.